dimarts, 29 d’abril del 2008

REBOBINEU , SI US PLAU (Be kind rewin)


Benvolguts blocaries,

El diumenge a la tarda , avorrida, tirada al sofà de casa , en plena depressió dominical , menjant xocolata per aixecar l’ànim vaig decidir de bones a primeres anar-me’n al cinema . Cinema que tinc a la vora de casa –no sigui que em cansés caminant- a veure alguna pel·lícula que m’aixeques la moral . Alguna cosa que em fes riure .....o millor dit somriure perquè el meu sentit de l’humor és negre i no ric amb el que la gent normalment riu.

Vaig deixar-me arrossegar a veure “ Rebobineu , si us plau” una pel·lícula d’en Michel Gondry.

La veritat és que durant mitja pel·lícula vaig estar pensant que cony faig aquí ...tothom riu i a mi no em fa gràcia res . Com diria la meva àvia era una pel·lícula “ desubstanciada” , però oh! sorpresa quan me’n vaig adonar que la cinta s’endinsava cap un tema que m’atrau molt : la cultura de la participació , de la creativitat , de la cohesió social d’un barri americà.

“Rebobineu, si us plau” és el retrat d’una imaginació sense costos i el producte d’una imaginació sense límits , d’una sensibilitat autèntica i d’un amor ardent cap a la gent.

De fet, podria ser un dels projectes de TALLERS PER A LA FESTA . De fet, m’agradaria que algú dels municipis que participen a Tallers veiés aquesta pel·lícula i en prengués nota pels seus futurs projectes participatius.

AIXÒ ÉS IMAGINACIÓ I CREATIVITAT !!!!!!!